ACADEMIA CATAVENCU ISI SUSPENDA ACTIVITATEA EDITORIALA

 

Redactia saptamanalului de satira, Academia Catavencu, a emis un comunicat de presa care anunta incetarea aparitiei saptamanalului din cauza neplatii salariilor de 3 luni. Directorul trustului de presa Medien Holding, Adrian Rus, a trimis un puct de vedere catre HotNews in care anunta ca saptamanalul continua sa apara chiar daca o parte din angajati refuza sa mai colaboreze pana la plata salariilor. Intre timp, comunicatul de presa postat pe site ul saptamanalului a fost inlaturat .

In continuare va prezentam comunicatul de presa transmis de catre redactorul sef al saptamanalului:

“Bucuresti, 19.06.2014:

Redactia Academiei Catavencu nu mai are chef de gluma. Administratia trustului de presa in care este inclusa aceasta revista este, ea insasi, o poanta. O poanta buna- daca este vazuta dinafara, sau o poanta proasta, daca este suportata dinauntru.

Astfel, numarul care urma sa apara in ziua de 23 iunie 2014 nu va mai aparea (sau cel putin nu in aceasta formula editoriala). De asemenea, se suspenda si segmentul online al revistei – site si pagina de Facebook.
Facem acest lucru pentru ca ne iubim revista, cititorii si meseria. Si pentru ca ne respectam pe noi insine suficient de mult, incat sa nu-i lasam pe altii sa ne injoseasca.

De ceva timp, Academia Catavencu functioneaza intr-o situatie hilara: nu ajutata de administratia trustului de presa din care face parte ci, cumva, in ciuda acesteia.

Este neplacut, dar relativ obisnuit in presa, ca salariile sa nu fie incasate la timp. Insa nu e deloc firesc ca, fata de subiectul intarzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presa Medien Holding, sa aiba urmatoarea pozitie, exprimata intr-un e-mail, citam: “Daca e vorba de salarii din nou am sa v-o spun pentru ultima oara: CINE POATE CREDITA  ACEASTA ACTIVITATE SI SI-O ASUMA, SA RAMINA! CINE NU, SA PLECE INSTANT! (…) ESTE ULTIMA OARA CIND MAI SPUN ACEST LUCRU! URMATOAREA DATA CIND IMI  ADUCI  ACEST LUCRU IN DISCUTIE (…), VA ASIGUR CA PLECATI!” (n.r.- majusculele apartin autorului mesajului)

Putem face foarte multe lucruri pentru aceasta revista si pentru cititorii ei, dar nu putem fura din portofelul sotiilor ca sa putem sustine (sa putem “credita”), astfel, nenumaratele si interminabilele gafe ale celui care, chipurile, o administreaza. Si, mai cu seama, nu putem tolera o astfel de atitudine sud-americana, de proprietar de plantatie bananiera.

ACADEMIA CATAVENCU a fost si este, inca, o revista citita. O spun vanzarile la chiosc, in crestere, pana cand administratia a luat nefericita decizie de a scadea tirajul. Aceasta crestere este o performanta (din cate stim, unica in trustul nostru, si rara in presa, in general), dar este o performanta greu de sustinut, atata vreme cat administratia pare sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a contrazice aceasta tendinta.

Sa fii sunat cu trei-patru ore inaintea tiparirii revistei si sa ti se spuna ca se reduce cu patru numarul paginilor acesteia, apoi, la insistentele redactorului-sef, sa se descopere ca economia obtinuta astfel ar fi derizorie (si, desigur, invers proportionala cu deficitul de imagine) este inca o dovada clara a amatorismului lautaresc cu care se “administreaza” aceasta revista.

De parca n-ar fi suficient, Directorul General Adrian Rus intentiona sa inaugureze o politica editoriala unica in presa romaneasca: redactia sa-i propuna vanzatorului ei de publicitate clienti si campanii publicitare, iar vanzatorul, la randul sau, sa ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), sa judece valoarea de umor a continului revistei, ba chiar sa aleaga coperta revistei.

In concluzie, redactia Academiei Catavencu nu este dispusa sa scrie gratis, la comanda administratorului de trust, cu acordul portarului si cu supervizarea femeii de serviciu.

Redactia Academia Catavencu”

Decizia de suspendare a publicarii sapatamanalului de catre redactia neplatita de 3 LUNI este atacata de catre “Patrick André de Hillerin” care publica pe contul de facebook urmatoarea intamplare:

“Ca să înțelegeți, poate, ce fel de oameni suntem noi, cei de la Cațavencii, am să vă spun o poveste pe care e posibil să o știți:
În iunie 2011 Dan Adamescu a cumpărat marca Academia Cațavencu. O marcă pe care noi, o parte din cei care suntem acum la Cațavencii, o creasem. O marcă la care lucrasem 20 de ani. O marcă de care n-am fi vrut să ne despărțim, nu așa. 
Dar asta a fost, s-a întâmplat, e capitalism, e presiune politică etc.
Ei bine, deși nu mai era revista noastră, am mai scos un umăr, doar pentru ca munca noastră să nu dispară de pe tarabe. Să ducem la capăt ceea ce începusem în 1990, sub numele de “Cațavencu – Săptămânal incomod”.
Desigur, nu am luat bani pentru chestia asta, de la nimeni, dar noi ne-am despărțit cu pălăria sus de o mare parte din viața noastră.
Azi văd că niște unii, dar fix niște unii, niște ceva-uri care n-ar fi ajuns să scrie în Academia Cațavencu de până în 2011, nefiind destul de buni, anunță că revista își încetează apariția, pentru că nu știu-ce le-a zis administratorul.
Mai triste labe…”

“Patrick”  a facut parte din redactia Academia Catavencu pana in Iunie 2011 cand marca Academia Catavencu a fost cumparata de catre Dan Adamescu, proprietarul Medien Holding ( aflat momentan in arest ) In momentul cumpararii marcii, echipa editoriala a lansat un nou produs “Catavencii” iar Academia Catavencu a continuat sa apara ca si publicatie dar cu o echipa editoriala noua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *