Monthly Archives: September 2013

NASUL TV a ramas fara LICENTA de difuzare prin cablu

 

Mediafax informeaza ca postul de televiziune NASUL TV a ramas fara licenta de difuzare prin cablu, deoarece licenta audovizuala a expirat pe data de 8 MAI 2013, societatea nesolicitand prelungirea acesteia.

Decizia de retragere a licentei a avut loc in sedinta CNA din data de 17.09.2013,  cand pe lista de discutii a membrilor CNA era si plangerea facuta de managementul postului NASUL TV, impotriva deciziei UPC de a scoate programele televiziunii din grila de baza a operatorului de cablu. Postul trebuie transmis in grila de baza deoarece se afla in lista must-carry a posturilor TV care trebuie preluate obligatoriu de catre toti operatorii de cablu din Romania.

De remarcat ca au fost necesare 5 LUNI pentru ca reprezentantii CNA sa realizeze ca licenta de difuzare prin cablu a NASUL TV a expirat.

Abonatii societatilor de televiziune prin cablu nu sunt afectati de aceasta decizie deoarece Socitetatea Firebreaking News SRL nu a folosit niciodata licenta, postul emitand de la lansare in baza unei licente audiovizuale prin satelit.

Later Edit: Reprezentantii NASUL TV au confirmat pentru site ul nostru, faptul ca emisia postului va continua deoarece nu este vorba de licenta pe care emite efectiv acum NASUL TV. Licenta retrasa fiind obtinuta pe o alta firma decat cea care opereaza acum postul de televiziune.

Emisia pe cablu se face tot in baza licentei de satelit, care este licenta efectiva a postului. Nu este necesara o licenta separata, tocmai de aceea s-a renuntat la licenta de cablu. Potrivit CNA, “Postul de televiziune NAŞUL.TV aparţine radiodifuzorului S.C. NAŞUL, PRIETENII DE PRETUTINDENI ŞI ASOCIAŢII S.A. (licenţa audiovizuală nr. S-TV 291.2/14.12.2011, decizia de autorizare nr. 1815.0/22.03.2012 şi reautorizare nr. 1815.0-1/22.03.2012).” Licenta de cablu retrasa era una secundara, pe care postul nu a folosit-o si pentru care nu a mai cerut reinoirea la expirarea acesteia

TVR se vede de azi in Republica Moldova

Azi la ora 18:06 preşedintele director general al SRTV şi agentul guvernamental al Republicii Moldova, Lilian Apostol, au semnat acordul de soluţionare amiabilă a cererii depuse de TVR împotriva Republicii Moldova la Curtea Europeană a Drepturilor Omului, la 1 august 2008.

Claudiu Saftoiu: “Grila de programe va fi una dedicata de 24 de ore, cele mai bune selectiuni de pe canalele televiziunii publice, actualitati dar si productii din Republica Moldova,  productii informative si un talk show.”

Oleg Efrim – Ministru al Judistitiei din Republica Moldova Incepand de azi oferim posibilitatea cetatenilor moldoveni sa vada productiile TVR.”

Victor Ponta: “Am incredere in profesionalismul TVR de a informa corect”

Incepand de azi transmisia se va realiza prin intermediul societatilor de televiziune prin cablu din Republica Moldova si prin multiplexul digital experimental care acopera zona orasului Chisinau. Grila dedicata cetatenilor din Republica Moldova, urmeaza sa fie lansata pe 1 Decembrie 2013.

Prezenti la semnarea acordului, jurnalistii din Republica Moldova au adresat intrebari despre acoperirea nationala a postului care prin intermediul societatilor de cablu urmeaza sa ajunga la 50% din populatia Republicii Moldova. Autoritatile de la Chisinau au confirmat aria de acoperire, mentionand ca este o solutie temporara si incepand din 2015 postul de televiziunea TVR va avea o arie de acoperire a 85% din suprafata Republicii Moldova prin intermediul multiplexului digital terestru. Prezentat drept un moment foarte important in istoria TVR si desi la semnarea acordului erau prezente autoritati oficiale din Republica Moldova, jurnalistii romani au preferat sa ignore importanta momentului si prezenta autoritatilor de la Chisinau. O jurnalista de la B1 TV a intrebat despre drepturile de autor si scrisoarea catre FMI. Dupa aceasta intrebare a existat mentiunea ca intrebarile sa fie legate de retransmisia TVR in Republica Moldova, dar asta nu a impiedicat un alt jurnalist roman sa puna o intrebare despre conflictul dintre preimierul Victor Ponta si presedintele PNL, Crin Antonescu. 

Se pare ca jurnalistii romani au acum posibilitatea sa invete de la jurnalistii moldoveni, despre ce intrebari se adreseaza la semnarea unui acord intre doua state, mai ales ca premierul Romaniei a dat asigurari ca dupa finalizarea discutiilor despre postul TVR, urmeaza sa raspunda intrebarilor jurnalistilor romani cu referire la alte subiecte.

OTV International

OTV International isi va incepe emisia in data de 16 Septembrie 2013, dupa cum anunta reprezentatii postului de televiziune. Emisia se va realiza sub o licenta obtinuta in Italia si se va realiza de pe teritoriul Vaticanului, unde postul de televiziune a amenajat un studio de televiziune intr-o garsoniera.

Conform declaratiilor facute de Dan Diaconescu, OTV International mai detine un post de televiziune in Spania si o licenta de emisie in Marea Britanie. In Romania se asteapta finalizarea procesului cu CNA dupa ce acestia au ridicat licenta postului TOP 1 TV dupa cateva saptamani de la achizitionarea acestuia de la echipa lui Dan Diaconescu.  In momentul ridicarii licentei declaratiile membrilor CNA au fost contradictorii, unele persoane spunand ca in urma controlului efectuat de catre reprezentantii CNA, postul TOP 1 TV nu mai emitea si alte persoane au declarat ca nu era respectata grila de programe in momentul verificarii. In al II-lea caz licenta nu putea fi retrasa.

Lansarea postului OTV International a fost sarbatorita de catre Dan Diaconescu si partenerii italieni, intr-un club din centrul vechi din Bucuresti.

Pana in acest moment, OTV International nu a semnat acorduri de retransmisie cu societatile de cablu din Romania.

X FACTOR UK 2013 – ITV

Prima editie din sezonul al X-lea a fost difuzata ieri seara, 31.08.2013, de catre postul ITV. Printre vedetele lansate de catre X FACTOR se numara: Leona Lewis, Alexandra Burke, Joe McElderry si Little Mix.

In prima emisiune au fost prezentate si doua momente cu “artisti” din Romania, care nu au trecut in faza urmatoare a competitiei:

  • Raluca si Cristina

  • Tarky ( Cristian Spridon )

  

Tarky a aparut in peisajul monden in urma unui fals scandal, in cadrul caruia l a acuzat pe Mihai Traistariu ca este homosexual si ca au avut relatii de natura sexuala. Dupa o perioada a recunoscut ca a inventat scandalul dar acesta nu a fost iertat de Mihai Traistariu care a intentat proces contra lui Tarky si a cotidianului CanCan, castigand procesul in decembrie 2010.  In perioada scandalului, Tarky a fost invitat de majoritatea posturilor TV pentru a oferi detalii despre scandal. Printre emisiunile in care a fost prezent se numara: Happy Hour unde a lansat si primul videoclip in premiere ( PRO TV ) , Acces Direct ( Antena 1 ) , Un show pacatos ( Antena 1 ) Dan Diaconecu Direct ( OTV ), Povestiri de noapte ( Acasa TV ) , MTV News , Cireasa de pe tort ( Prima TV ) , Teo ( Prima TV ) etc.

Dupa ce a fost refuzat la emisiunile “got talent” din Romania, Tarky a plecat in U.K pentru a gasi succesul in emisiunea X Factor, editia din 2011, unde a fost refuzat de catre toti juratii. Pentru ca succesul nu a venit, Tarky a decis sa revina in chiloti in fata juriului, la editia din 2013.