Monthly Archives: June 2014

ATAC la libertatea presei.

Jurnalista Ondine Gherguţ a fost condamnata de instanta sa plateasca despagubiri de 300.00 EURO pentru dezvaluirile facute in cotidianul Romania libera si pe postul NASUL TV.

Daca doriti sa o sustineti pe Odina Ghergut sunteti invitati sa o contactati pe pagina de facebook.

Mesajul jurnalistei postat pe contul de Facebook:

„O fundație (pe care nu o cunosc!) a făcut o cerere de intervenție pentru a mă apăra într-un proces cu fostul procuror acuzat de fapte de corupție, Marcel Sâmpetru. Eu am pierdut la Judecătoria Sectorului 3, iar despăgubirile sunt imense. Pretențiile lui totale, acceptate de instanță, mă costau aproape 300.000 de euro. Concret, instanța m-a obligat la plata a 10.000 de lei despăgubiri morale pentru că i-am afectat imaginea și 5.000 de lei cheltuielile lui. Dar circa 300.000 de euro mă costă să public hotărarea de 24 de pagini în patru alte ziare, dar nu la publicitate, ci pe pagini pe care se publică articole (eu am un contract pe drepturi de autor, iar răspunderea îmi aparține, adică trebuie să plătesc eu pentru că așa e corect).

MARCEL SÂMPETRU, fost procuror general adjunct al României, fost adjunct la serviciul secret al Ministerului de Interne, fost adjunct la DGA-Ministerul de Interne, fost pe la Externe, fost consilier sau director pe la Parlament, m-a dat în judecată pentru că, în noiembrie 2011, am scris că a fost numit consilier la Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), deși numele lui apărea în mai multe scandaluri de corupție, iar într-un rechizitoriu ( al mai multor ofițeri SRI despre care eu am scris mult) apărea ca făptuitor.

Sâmpetru m-a dat în judecată pentru delict de presă. „Culpele” mele principale (între altele): am redat interceptări din rechizitoriul în care a fost trimis în judecată pentru corupție procurorul Ciofu (condamnat definitiv); am dat fragmente din dosarul ofițerilor SRI (toți condamnați definitv între timp); am scris despre implicarea lui Sâmpetru în eliberarea lui Omar Hayssam (a fugit din țară după eliberarea din arestul preventiv, dar a fost condamnat la 20 de ani de închisoare pentru răpirea jurnaliștilor români în Irak), așa cum a relatat-o inițial procurorul Ciprian Nastasiu etc.

Ei bine, după 7 luni de la apariția în România Liberă a unei serii de trei articole despre consilierul CSM Sâmpetru, adică în iulie 2012, DNA i-a „prins” atât pe Sâmpetru, consilierul CSM, cât și pe șeful său, fostul vicepreședinte CSM George Bălan. Din interceptările redate de mine rezultau, între altele, metodele prin care încercau să obțină de la premierul Ponta funcțiile de procuror general, respectiv de șef DNA.

De asemenea, DNA a surprins și modul în care Sâmpetru îi cerea șefului DGIPI Ilfov, Mihai Vlad (Sâmpetru i-a fost șef!), informații secrete, compromițătoare, despre fostul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, spre exemplu. Cu alte cuvinte, avertismentele mele de jurnalist – câine de pază al societății -, din noiembrie 2011 și ianuarie 2012, s-au adeverit în iulie 2012 (anul loviturii de stat) și s-au concretizat, ulterior, într- un rechizitoriu prin care au fost trimiși în judecată Marcel Sâmpetru, George Bălan, șeful DGIPI Ilfov, Mihai Vlad, și judecătoarea de la Înalta Curte, Georgeta Barbălată. La prima instanță de la Înalta Curte, formată din trei judecători, a fost condamnată doar judecătoarea Barbălată.

Probabil în toamnă, sentința definită în dosarul DNA, în care inculpați sunt Sâmpetru, Bălan și alții, va fi dată de instanța supremă formată din cinci judecători. Eu, însă, am fost condamnată de prima instanță pentru că i-am lezat lui Sâmpetru imaginea de procuror „imaculat”, cu un „parcurs profesional de excepție”, cum scria reclamantul în sesizarea instanței de judecată!!! (de parcă niciodată n-ar fi fost inculpat de DNA).

Sâmpetru a uitat să spună că, în 2006, Monica Macovei, fost ministru al Justiției, a cerut demiterea sa din funcția de procuror general adjunct al României. El a avut grijă de CV-ul său imaculat: și-a dat demisia imediat după ce Macovei a cerut sancționarea sa. Motivul: cererea ministrului să rămână fără obiect, iar el, ca procuror, să nu fie demis din funcția de conducere și, evident, să nu-i fie maculat CV-ul.

SÂMPETRU a folosit instituția DEMISIEI si în 2012, după ce DNA a pus in miscare actiunea penală ptr fapte de corupție sau asimilate celor de corupție si i-a perchezitionat biroul de la CSM.

SÂMPETRU si-a dat demisia ptr ca verificările Inspectiei Judiciare a CSM să rămână fără obiect, iar CV-ul său să rămână cum a fost: CURAT.

N-a avut noroc, ptr ca seful său de la CSM, BĂLAN , nu si-a dat demisia, iar Inspectia Judiciară i-a analizat in bloc. Doar erau coinculpați în dosarul DNA!

Cu toate probele mele materiale depuse la dosar, am fost condamnată, proba principală a lui Sâmpetru fiind depoziția martorului George Bălan, adică a șefului său de la CSM, a personei inculpate de DNA în același dosar de corupție cu Sâmpetru, despre care eu am scris în exclusivitate (interceptări!).

Evident că Bălan era în vădită dușmănie cu mine, doar am scris despre cum i-a prins DNA când „alergau” pe la liderii USL după funcțiile de procuror general și procuror șef DNA!

În mod normal, instanța de fond NU trebuia să-i accepte depoziția de martor. În fine, in dosarul meu sunt multe alte ciudățenii. 

Iată că, atunci când nu mai speram mare lucru (am avut unele probleme cu avocatul meu de la fond!), o fundație mi-a sărit în ajutor. Sunt profund impresionată si, cu plecăciune, MULTUMESC! 

Ce am obținut? Doar o amânare! Următorul termen e pe 20 octombrie 2014. Până atunci sper să-mi pot pregăti mai bine apărarea! Și, cine știe, poate, între timp, vor veni și alții lângă mine!”.

 

Cearta si cenzura la CNA

Dupa ce Valentin Jucan a decis sa transmita sedintele CNA in direct pe contul de Facebook, avand motivatia ca acestea sunt publice si deci pot fi retransmise pentru ca publicul sa aiba acces la ele, a aparut un scandal in presa din care imaginea presedintei a iesit destul de sifonata datorita fotografiei realizate de catre jurnalistul Nicu Dîrdîiac care surprinde momentul cand presedinta CNA smulge camera web de la laptopul domnului Valentin Jucan, cand acesta nu se afla in incapere, ca urmare a unei plangeri venite din partea reprezentantei Antena 3. De mentionat ca in sedinta respectiva se discuta prelungirea licentei postului Antena 3 cu inca 9 ani.

Pentru a spala imaginea sifonata sefa CNA, Laura Georgescu, anunta in presa ca sedintele CNA urmeaza sa fie transmise online pe site ul oficial a CNA, urmand ca azi sa se realizeze prima transmisie test si sa se supuna la vot daca membrii consiliului aproba transmisia online si in direct pe site ul institutiei dar surprinzator cand se supune la vot, doamna Laura Georgescu voteaza IMPOTRIVA transmisiei live pe site ul institutiei. Tot in cadrul sedintei, reprezentatul USL se arata deranjat de zgomotul aparatului foto detinut de catre reporterul de la EVZ, acelasi Nicu Dîrdîiac care a surprins momentul smulgerii camerii web a domnului Valentin Jucan de catre presedinta CNA

Situatia a fost reclamata la comisia de cultura a Senatului care, conform ziarului Evenimentul Zilei, a ales sa musamalizeze cazul, explicatiile oferite de catre presedintele comisiei de cultura, Georgică Severin, fiind concludente si doveditoare.

Membrii care au votat contra transmisilor in direct sunt cei ai majoritatii USL din CNA care recent au aprobat prelungirea licentei Antena 3 fara a lua in considerare frecventele abateri si amenzi primite de Antena 3.

In schimb majoritatea USL ista din CNA a decis sa faca si mai putin transparenta activitatea CNA si au decis ca sedintele CNA sa fie filmate de catre CNA si post fi consultate la cerere dar NU pot fi REPRODUSE in mod public de catre cei care cer consultarea lor. Orice transmisie LIVE a sedintelor este interzisa fara acordul CNA,

CNA a mai decis că jurnaliştii care vor să participe la şedinţele Consiliului trebuie să solicite o acreditare, pentru a putea participa la sedintele CNA iar persoanele private (publicul) pot participa în limita locurilor disponibile după o solicitare adresată Biroului Comunicare şi Relaţii cu publicul din CNA.

Impotriva transmisiei live pe site ul CNA a sedintelor, implicit pentru transparenta si accesul publicului la sedintele PUBLICE ale CNA, au votat Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea.

In timpul sedintei presedinta CNA l a acuzat pe Valentin Jucan ca “Aţi folosit imaginea Consiliului în scopuri comerciale” cu referire la reclamele ce apar la inceputul transmisiei live realizate de catre Valentin Jucan prin intermediul site ului UStream . Se observa ca doamna Laura Georgescu, care si a expirmat si intentia de a supraveghea internetul in cadrul CNA cu cateva luni in urma conform relatarilor presei, nu are nici o legatura cu mediul online desi se putea informa inainte de acuza. Transmisia este asigurata GRATUIT de catre site ul UStream, care in schimbul gratuitatii afiseaza o reclama la accesarea streamului video.

Conform Mediafax Laura Georgescu a mai declarat că ar fi votat pentru difuzarea online a şedinţelor CNA, pe site-ul cna.ro, dacă nu ar fi apărut incidentul observat de Monica Gubernat privind spoturile comerciale care sunt inserate pe transmisiile difuzate live din şedinţele CNA de către Jucan, pe pagina sa de Facebook.”  A se observa incercarea nereusita de asi motiva gestul de cenzura printr-o motivatie care nu are legatura cu realitatea. Daca ar fi votat pentru transmisia live a sedintelor in cadrul site ului CNA nu ar fi existat problema reclamelor deoarece acest serviciu ar fi fost oferit de catre CNA printr un serviciu de streaming platit CARE NU AR FI PUTUT INTRODUCE RECLAME fara acceptul CNA.

SEDINTELE CNA SUNT TRANSMISE LIVE DE CATRE VALENTIN JUCAN PE SITE UL USTREAM

 

ACADEMIA CATAVENCU ISI SUSPENDA ACTIVITATEA EDITORIALA

 

Redactia saptamanalului de satira, Academia Catavencu, a emis un comunicat de presa care anunta incetarea aparitiei saptamanalului din cauza neplatii salariilor de 3 luni. Directorul trustului de presa Medien Holding, Adrian Rus, a trimis un puct de vedere catre HotNews in care anunta ca saptamanalul continua sa apara chiar daca o parte din angajati refuza sa mai colaboreze pana la plata salariilor. Intre timp, comunicatul de presa postat pe site ul saptamanalului a fost inlaturat .

In continuare va prezentam comunicatul de presa transmis de catre redactorul sef al saptamanalului:

“Bucuresti, 19.06.2014:

Redactia Academiei Catavencu nu mai are chef de gluma. Administratia trustului de presa in care este inclusa aceasta revista este, ea insasi, o poanta. O poanta buna- daca este vazuta dinafara, sau o poanta proasta, daca este suportata dinauntru.

Astfel, numarul care urma sa apara in ziua de 23 iunie 2014 nu va mai aparea (sau cel putin nu in aceasta formula editoriala). De asemenea, se suspenda si segmentul online al revistei – site si pagina de Facebook.
Facem acest lucru pentru ca ne iubim revista, cititorii si meseria. Si pentru ca ne respectam pe noi insine suficient de mult, incat sa nu-i lasam pe altii sa ne injoseasca.

De ceva timp, Academia Catavencu functioneaza intr-o situatie hilara: nu ajutata de administratia trustului de presa din care face parte ci, cumva, in ciuda acesteia.

Este neplacut, dar relativ obisnuit in presa, ca salariile sa nu fie incasate la timp. Insa nu e deloc firesc ca, fata de subiectul intarzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presa Medien Holding, sa aiba urmatoarea pozitie, exprimata intr-un e-mail, citam: “Daca e vorba de salarii din nou am sa v-o spun pentru ultima oara: CINE POATE CREDITA  ACEASTA ACTIVITATE SI SI-O ASUMA, SA RAMINA! CINE NU, SA PLECE INSTANT! (…) ESTE ULTIMA OARA CIND MAI SPUN ACEST LUCRU! URMATOAREA DATA CIND IMI  ADUCI  ACEST LUCRU IN DISCUTIE (…), VA ASIGUR CA PLECATI!” (n.r.- majusculele apartin autorului mesajului)

Putem face foarte multe lucruri pentru aceasta revista si pentru cititorii ei, dar nu putem fura din portofelul sotiilor ca sa putem sustine (sa putem “credita”), astfel, nenumaratele si interminabilele gafe ale celui care, chipurile, o administreaza. Si, mai cu seama, nu putem tolera o astfel de atitudine sud-americana, de proprietar de plantatie bananiera.

ACADEMIA CATAVENCU a fost si este, inca, o revista citita. O spun vanzarile la chiosc, in crestere, pana cand administratia a luat nefericita decizie de a scadea tirajul. Aceasta crestere este o performanta (din cate stim, unica in trustul nostru, si rara in presa, in general), dar este o performanta greu de sustinut, atata vreme cat administratia pare sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a contrazice aceasta tendinta.

Sa fii sunat cu trei-patru ore inaintea tiparirii revistei si sa ti se spuna ca se reduce cu patru numarul paginilor acesteia, apoi, la insistentele redactorului-sef, sa se descopere ca economia obtinuta astfel ar fi derizorie (si, desigur, invers proportionala cu deficitul de imagine) este inca o dovada clara a amatorismului lautaresc cu care se “administreaza” aceasta revista.

De parca n-ar fi suficient, Directorul General Adrian Rus intentiona sa inaugureze o politica editoriala unica in presa romaneasca: redactia sa-i propuna vanzatorului ei de publicitate clienti si campanii publicitare, iar vanzatorul, la randul sau, sa ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), sa judece valoarea de umor a continului revistei, ba chiar sa aleaga coperta revistei.

In concluzie, redactia Academiei Catavencu nu este dispusa sa scrie gratis, la comanda administratorului de trust, cu acordul portarului si cu supervizarea femeii de serviciu.

Redactia Academia Catavencu”

Decizia de suspendare a publicarii sapatamanalului de catre redactia neplatita de 3 LUNI este atacata de catre “Patrick André de Hillerin” care publica pe contul de facebook urmatoarea intamplare:

“Ca să înțelegeți, poate, ce fel de oameni suntem noi, cei de la Cațavencii, am să vă spun o poveste pe care e posibil să o știți:
În iunie 2011 Dan Adamescu a cumpărat marca Academia Cațavencu. O marcă pe care noi, o parte din cei care suntem acum la Cațavencii, o creasem. O marcă la care lucrasem 20 de ani. O marcă de care n-am fi vrut să ne despărțim, nu așa. 
Dar asta a fost, s-a întâmplat, e capitalism, e presiune politică etc.
Ei bine, deși nu mai era revista noastră, am mai scos un umăr, doar pentru ca munca noastră să nu dispară de pe tarabe. Să ducem la capăt ceea ce începusem în 1990, sub numele de “Cațavencu – Săptămânal incomod”.
Desigur, nu am luat bani pentru chestia asta, de la nimeni, dar noi ne-am despărțit cu pălăria sus de o mare parte din viața noastră.
Azi văd că niște unii, dar fix niște unii, niște ceva-uri care n-ar fi ajuns să scrie în Academia Cațavencu de până în 2011, nefiind destul de buni, anunță că revista își încetează apariția, pentru că nu știu-ce le-a zis administratorul.
Mai triste labe…”

“Patrick”  a facut parte din redactia Academia Catavencu pana in Iunie 2011 cand marca Academia Catavencu a fost cumparata de catre Dan Adamescu, proprietarul Medien Holding ( aflat momentan in arest ) In momentul cumpararii marcii, echipa editoriala a lansat un nou produs “Catavencii” iar Academia Catavencu a continuat sa apara ca si publicatie dar cu o echipa editoriala noua.

MOLDOVA 1 in toate grilele operatorilor CATV din Romania

MOLDOVA 1 este postul public de televiziune din Republica Moldova. Acesta este singurul post national de stat, emisiea postului TV MOLDOVA International fiind sistata pe 1 Ianuarie 2013, desi 60% din emisiuni erau proprii si difuzate doar de TVM International, restul de 40% fiind preluari de pe MOLDOVA 1.

Azi guvernul României a adoptat acordul cu Guvernul Republicii Moldova care prevede obligativitatea operatorilor de cablu din Romania de a prelua Moldova 1, respectiv obligativitatea operatorilor de cablu din Republica Moldova de a prelua TVR Moldova. 

Postul emite LIVE programele proprii pe site ul oficial la adresa trm.md/ro/tv-on-line

LIGA 1 va fi transmisa de TV Look si TV Look +.

UPC şi Focus Sat au semnat un acord de distribuţie cu Intel Sky Broadcast Ltd. pentru retransmisia c Look TV şi Look + urmand sa  transmita toate meciurile din cadrul campionatului Ligii 1 şi din Cupa Ligii în următorii cinci ani. Abonatii UPC vor fi nevoiti sa achizitioneze un pachet suplimentar pentru a avea acces la cele doua posturi tv, acestea nefiind incluse in pachetul de baza.

Azi informatia despre transmisia meciurilor prin intermediul Look TV + a devenit oficiala dupa ce CNA a aprobat redenumirea Transilvania Live in LOOK TV +, desi pana azi momentele promotionale prezentau postul Look TV + desi acesta nu exista oficial.

Cristian Grigore Spridon apare in DAILY MAIL

Dupa aparitia la Britain Got Talent, Cristian Grigore Spridon, are parte si de aparitii in presa din Marea Britanie. Ziarul DAILY MAIL ii rezerva un articol despre participarile la alte concursuri “Talent Show”  si prezinta  declaratiile lui Mihai Traistariu, conform carora Cristian Spridon inca nu i a platit 25.000 Euro, suma ce reprezinta despagubirile decise de instanta ce a judecat procesul intre acestia.

Cititi toate declaratiile in DAILY MAIL